Type to search

Księgowość w małej firmie – zleć ją profesjonalistom!

Każda firma, nawet najmniejsza, potrzebuje profesjonalnie zorganizowanej księgowości. Czasami dział ten połączony jest z kadrami, czasem funkcjonuje samodzielnie. Im mniejsza firma, tym węższy zakres obowiązków i zwykle wystarczyłby nadzór jednej osoby i to nie w pełnym wymiarze czasu. Zamiast organizować kolejny etat w firmie, warto pomyśleć o zleceniu usług księgowych zewnętrznej firmie.

Jakie zadania ma księgowy w małej firmie?

Do zadań księgowości w małych firmach zalicza się przede wszystkim przygotowywanie listy wypłat dla pracowników, opłacanie faktur i rachunków, wystawianie rachunków podmiotom zewnętrznym i pozostałe rozliczenia finansowe z kontrahentami. W zależności od wielkości firmy prace mogą zająć kilkanaście lub ledwie kilka dni. W firmach kilkuosobowych zadania te wykonywane są doraźnie, w razie potrzeby. Oznacza to brak konieczności stałej obecności księgowego w siedzibie zakładu pracy.

Kiedy połączyć księgowość i kadry?

Jeśli nasza firma zatrudnia pracowników, możemy pomyśleć nad połączeniem działu księgowości oraz kadr. To rozwiązanie sprawdzi się w zakładach pracy, które zatrudniają niewielką liczbę pracowników, oraz takich, których praca nie zajmuje całego etatu. Wówczas jeden pracownik lub grupa pracowników z danego działu odpowiedzialna jest zarówno za przygotowanie umów, jak i naliczanie płac i urlopu. To znacznie ułatwia współpracę z pracownikami.

Dlaczego warto zlecić księgowość zewnętrznej firmie?

Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest zlecanie prac księgowych niezależnym, zewnętrznym firmom. Pozwala to zaoszczędzić czas i koszty, na zatrudnianie osoby za odrębne stanowisko księgowe. Firma nie ponosi wówczas regularnych kosztów związanych z utrzymaniem etatu, a jedynie w sytuacji, kiedy faktycznie wykonywane jest zlecenie. Największą zaletą tego rozwiązania jest jednak profesjonalizm firm księgowych. Zajmują się one działalnością księgową na stałe i zatrudniają wykwalifikowanych pracowników biegłych z zakresu prawa podatkowego. Zapewnia to pewność i rzetelność prowadzenia dokumentacji oraz oszczędza czas, jaki należałoby poświęcić na szkolenie nowego pracownika.

Inspirowane: Macpit.pl – biuro księgowe Wiązowna

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *